Gabbe - Frankrike!

Då har en hel vecka nästan gott sedan mitt senaste inlägg.. massa har hänt och trevligt har det varit!
Jag och Gabbe har umgåtts och bara varit hela veckan, hämtade honom i söndags som vanligt och jag var ledig från jobbet på måndagen - så det fick bli en heldag med mamma&son tid under den dagen! =)

Jag hade bästa arbetstiderna under hela veckan; 07.00 - 15.00 vilket innebar att Gabbe var på dagis från klockan sex - halv fyra, gaanska bra tider i vilket fall! =)

På fredagen hade dem kalas på dagiset i bettna för de barn som fylller år under sommaren, vilket då gäller Gabbe eftersom han fyller den 29 juni!
Och eftersom Gabriel har åkt till frankrike (nu i lördags) tillsammans med sin Pappa, så kunde Gabbes farmor åka och hämta Gabriel i Gnesta och åka med honom till Dagiset i Bettna och att han var kvar i bettna sedan efter det..
usch, känns jättekonstigt att min Gaben är ända borta i Frankrike!!
så sjukt långt bort - alldeles jättesvårt att förstå hur långt bort han faktiskt är.. meeen, på lördag är han hemma igen - vilket känns som en hel evighet!!

I vilket fall så har han varit världens gosigaste, jobbigaste (en riktig emil i lönneberga)! och den  mest underbara som jag saknar som tuuuusan nu!

I fredags åkte vi hem till Sparreholm (Sebastian sov hos mig och Gabbe i Gnesta från tis - fre, och efter att Gabbe hade åkt hem till Bettna så drog vi raka spåret till Sparre)

Sebastian jobbade från 15 - 20.00 så det var inte så länge han var borta och trevligt var det att få umgås med Ulla! Efter ett litet tag, någon timme sådär, kom Sandra, Daniel och Stella till Soliden (stället där sebastians mamma bor kallas nämligen för soliden) och det tog inte lång tid innan vi bestämde oss för att röra oss mot Lager 157.. så jag, Sandra och Danne (Sandras pojkvän eller fästman rättare sagt:) for till hälleforsnäs.

Där shoppade vi loss och hittade oss ena rediga fynd må jag säga! :D
Sedan tillaka till en sovande StellaBella, Ulla och Tobbe (sebastians mammas karl;)

Sebastian kom hem vid typ halv nio och då ble det allmänt myys i soffan och en redig rulle - Saw I...
waaah! usch, den är sjukt hemsk!

Under lördagsmorgonen hittar jag Sandra och Ulla rotandes efter alla gamla barbies - haha, det var nästan så att vi satte oss och lekte med dem! ;P
Vid ett-tiden bestämde Jag och Sandra oss för att dra oss in till Malma för att gå på loppis där det såklart var stängt...
Pojkarna hemma skulle ner på fotbollsplanen och titta match, vilket vi inte hade lust med så vi drog oss n till Flen där det skulle vara någon loppis vid Amazon - men såklart var det helt utplockat och det enda vi kom hem med var varsin karaff (jättefina) så glada vart vi väl, men sedan gick det snabbt förbi resten av stånden..  
Massa skitsaker verkligen!

Så det blv till att fara hemmåt Sparre, eller soliden som det oxå kallas..
Vi taggade till inför bröllopet och det blev hela familjen samlad framör tv:n!
tårar kom, det var ju verkligen jättefint och låten som björn skifs och Agnes sjöng dog man ju av - en riktig kärlekslåt, typ disney!

aja, vidare mot kvällen blev det till att grilla en massa god mat och chilla lite framför bröllopet på tv:n!
killarna ville hellre titta på fotbollen - med det sket sig ju ganska snabbt ;) haha!

Riktig god mat blev det samt mycket skratt och glädjetårar!

Kvällen avslutades med jordgubbar, grädde och chokladpudding ute på altan med alla och sedan in framför tv:n där Saw II visades - inte alls lika farlig som ettan ..

 sååå, det har varit en jätterolig vecka!
imorn blir'e jobb mellan 13.00 - 20.00! =)



Puuuss,





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0